یکی از مشکلات رایج و عمده ای که اکثر خانم ها به هنگام جارو کردن منزل با آن مواجه می شوند وجود موهای زیادی روی فرش ها و موکت ها است. اگر هر هفته هم به جارو کردن منزل خود بپردازید باز هم می بینید که موهای زیادی روی زمین هستند. همانطور که گفتیم و اغلب افراد نیز میدانند یکی از راههای جمع کردن موها با استفاده از جاروبرقی است اما جارو نمی تواند به طور کامل موها را از روی فرش و موکت جمع کند. به همین جهت اکثر خانم ها به دنبال راه حل های بهتری برای جمع آوری موهای روی فرش هستند که بتوانند به طور کامل آنها را از روی فرش و موکت جمع کنند.
در ادامه این مطلب می خواهیم به بیان راه کارهایی ساده برای جمع آوری موهای چسبیده به فرش و موکت بپردازیم.

روش هایی برای جمع آوری مو از روی موکت و فرش

همانطور که گفتیم وجود مو روی فرش و موکت یکی از مشکلاتی است که همه ما با آن درگیر هستیم برای جمع کردن موها می توان به روش های زیر اقدام کرد.

استفاده از جاروبرقی

رایج ترین و اولین روش برای این کار استفاده از جارو برقی است. جاروبرقی ها دارای یک سری پهن هستند که برای جمع کردن آشغال ها و گرفتن گرد و غبار روی فرش و موکت استفاده می شود. با استفاده از این سری پهن مقداری از موها جمع آوری می شوند، اما اغلب جاروبرقی ها علاوه بر این سری پهن دارای سری های مختلفی هستند و یکی از آنها مخصوص جمع آوری مو از روی فرش و موکت می باشد. با استفاده از این سری و انتخاب قدرت مکش بالای جاروبرقی می توانید تا حد زیادی موهای لابلای الیاف فرش یا موکت را جمع کرده و نتیجه بهتری بگیرید.

استفاده از تی

روش دیگر برای جمع آوری موهای روی فرش استفاده  از یک تی با دسته بلند است. شما می توانید با استفاده از یک تی نخی و مرطوب کردن آن با کمک یک اسپری این کار را انجام دهید تا بتوانید موهای بیشتری را جمع آوری نمایید. مزیت و ویژگی این روش این است که نیاز به مصرف انرژی برق ندارید و در هر زمانی از شبانه روز می توانید این کار را انجام دهید.

استفاده از برس پلاستیکی 

یکی از وسائل کاربردی برای جمع آوری موهای فرو رفته در الیاف فرش و موکت استفاده از برس های پلاستیکی می باشد. با استفاده از این وسیله به خوبی می توانید موهای روی فرش را از لابلای بافت های آن جدا کرده و جمع آوری کنید. برای انتخاب برس مناسب بهتر است از برسی که دارای الیاف بلندتری است استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده لباس

برای این روش به یک بطری خالی و مقداری نرم کننده نیاز دارید. به این صورت که مقداری نرم کننده لباس را داخل بطری ریخته و با مقداری آب ترکیب می کنید. سپس محتویات داخل بطری را روی فرش اسپری می کنید و با استفاده از یک تی یا برس پلاستیکی موها را از روی فرش جمع می کنید. سپس اجازه دهید فرش به طور کامل خشک شده و در نهایت فرش را جارو کنید. با استفاه از این روش موها خیلی بهتر و راحتتر از روی فرش و موکت جدا می شوند.

استفاده از بخار شوی

بخار شوی ها نیز می توانند برای تمیز کردن و جمع آوری موهای روی فرش ها و موکت ها به شما کمک کنند. باید در ابتدا فرش را با جارو برقی تمیز کرد و بعد از آن از بخار شوی استفاده کنید. بخار شوی علاوه بر اینکه باعث پاک شدن فرش از موها می شود در از بین بردن گرد و غبار و مواد حساسیت زای بین الیاف و بافت های فرش نیز موثر است.

استفاده از بادکنک

یک روش جالب برای جمع آوری موها استفاده از بادکنک است، شاید بپرسید چطور؟ باید بگوییم با توجه به ایجاد الکتریسیته ساکن بین بادکنک و موها این عمل را می توان به راحتی انجام داد. برای انجام این کار تنها کافیست بادکنکی را باد کرده و روی فرش به آرامی روی سطح فرش یا موکت بغلتانید در این صورت موها به بادکنک چسبیده و خواهید دید که به راحتی جمع می شوند.

روش جمع کردن مو از روی فرش

استفاده از غلتک موگیر

این وسیله در فروشگاه ها وجود دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است شما می توانید با تهیه این غلتک به راحتی موهای روی فرش و موکت را جمع کنید. اما چنانچه این وسیله در دسترستان نبود می توانید خودتان آنرا در منزل با استفاده از یک لوله خالی دستمال رولی، تهیه کنید. برای این کار می توانید قیمت میانی لوله را به استفاده از چسب نواری پهن بپوشانید توجه داشته باشید که قسمت چسب دار باید به بیرون باشد. باید ابتدای چسب پهن را به لوله چسبانده و سپس جهت چسب را با انگشت تغییر دهید تا قمست چسب دار بیرون قرار بگیرد. حال شما یک غلتک موگیر دارید که به راحتی می توانید با استفاده از آن موهای روی فرش را جدا کنید.

استفاده از دستکش

پلاسیتک و لوازم پلاستیکی به دلیل ایجاد الکتریسیته پرزها و موها را به خود جذب می کنند. دستکش های پلاستیکی که برای شستشوی ظرف از آنها استفاده می شود نیز همین ویژگی را دارند و می تواند یک وسیله مناسب و کاربردی برای جمع آوری مو از روی فرش باشد. برای انجام این کار می توانید یک دستکش پلاستیکی را پوشیده و تمامی قسمت های فرش را لمس کنید تا با ایجاد الکتریسیته بین دستکش و موها و چسبیدن مو به دستکش به راحتی آنها را از فرش جدا کنید.

روش جمع کردن مو از فرش و موکت

قالیشویی معتبر

اکثر افراد برای شستشوی فرش ها آنها به قالیشویی های معتبر می دهند در قالیشویی ها یکی از اقداماتی که هنگام شستشو انجام می دهد پرزگیری و موگیری فرش ها است. قالیشویی ها با روش های مناسب جهت جمع آوری موهای چسبیده به فرش به صورت کامل آنها را از فرش جدا می کنند و فرش شما را کاملا تمیز و بدون ایجاد آسیب به شما تحویل می دهند. دقت داشته باشید که قالیشویی را انتخاب نمایید که معتبر و شناخته شده باشد و کلیه استانداردها و نکات مورد نیاز را در شستشوی فرش شما رعایت کند.

جمع بندی

در این مطلب شما را با نحوه جمع آوری موهای روی فرش و موکت آشنا کردیم. علاوه بر مواردی که گفته شد راه حل های دیگری نیز ممکن است برای این کار وجود داشته باشد که بتوانید به راحتی در منزل این کار را انجام دهید. یک قالیشویی معتبر نیز می تواند شما را در این امر یاری کند. قالی شویی ابریشم بااستفاده از کادری مجرب و بکار گیری دستگاه های پیشرفته آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود می باشد.