مبلمان نیز مانند فرش بخش مهمی از زیبایی منزل را تشکیل می‌دهد. بنابراین تمیزی و نظافت آن نقش بسزایی در جلوه منزل دارد. علاوه بر آن وجود مکانی تمیز و بدون آلودگی برای نشستن افراد، بعد روانی قابل توجهی ایفا می‌کند. اشخاصی که به این موضوع اهمیت می‌دهند، گاهی دچار چالش می‌شوند. به عنوان مثال زردی مبل پس از شستشو یکی از مواردی است که بسیاری افراد، به دنبال پاسخی مناسب برای حل آن هستند. در این مقاله سعی داریم بهترین راهکارها برای از بین بردن زردی مبل را تشریح کنیم.

شستشوی صحیح مبل 

همان‌طور که اهمیت تمیزی مبل را به اختصار بیان کردیم، این مهم جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع زیبایی مبل، خواه در منزل یا محل کار می‌تواند، دکوراسیون جالب و حس خوبی را برای افراد مهیا کند. شستشوی صحیح مبل یا مبل شویی بهتر است توسط متخصصان این حوزه انجام شود. اما برای آن دسته از افرادی که اصرار دارند این کار را در منزل انجام دهند، پیشنهاداتی داریم:
•    گردگیری کامل سرویس مبلمان توسط جاروبرقی
•    پرزگیری صحیح مبل با استفاده از یک برس نرم
•    لکه‌گیری در صورت نیاز با کمک لکه برها و تمیزکننده‌های مرغوب
•    شستشوی صحیح مبل با یک اسفنج تمیز
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید مبلمان شما به روش اصولی و مطابق با تکنولوژی روز انجام گیرد، توجه کنید. این امر بهتر است توسط متخصصان این شاخه یعنی قالیشویی زبده، مرتفع گردد. زیرا شستن مبل در قالیشویی با استفاده از دستگاه مخصوص این کار به صورت اصولی انجام می‌شود. ولی اگر افراد این کار را در منزل انجام دهند باید توصیه‌ها و نکات ریزی را رعایت کنند تا به سلامت و ساختار مبل آسیبی نرسد. در بسیاری از مواقع پس از صرف وقت و نیروی دست، نتیجه لازم مورد پسند خانه‌داران، از شستشوی شخصی حاصل نمی‌شود.

 

بهترین راه کارهای از بین بردن زردی مبل

 

علت زردی مبل بعد از شستشو    

آیا این امکان وجود دارد که پس از شستشو مبل زرد گردد؟ پاسخ مثبت است. در بسیاری از موارد پیش می‌آید که افراد گلایه می‌کنند مبلمان آن‌ها پس از اتمام شستشو، دچار زردی شده است. این مشکل می‌تواند هم در شستشوی خانگی و هم در شستشو توسط قالیشویی صورت گیرد. استفاده از مواد شوینده نامناسب با نوع پارچه یا چرم مبل، مواد شوینده یا لکه‌بر‌ها حاوی مواد نامرغوب و شیمیایی از دلایل زردی مبل پس از شستشو در منزل است. مواردی همچون بهره‌گیری نادرست از خشک‌کن‌های حرارتی و حرارت مستقیم و زیاد یا غیره حرفه‌ای بودن اپراتور دستگاه نیز از عللی هستند که قالیشویی‌های غیرمعتبر با آن‌ها، به مبلمان اشخاص صدمه می‌زنند. به طور کلی انتخاب شوینده مناسب، دمای صحیح آب و دقت کافی، ضروری‌ترین آیتم‌ها برای پیشگیری از زرد شدن مبل‌ها هستند. قالیشویی ابریشم اصل گزینه مناسبی برای پیشگیری از چنین مشکلاتی است. زیرا یک انتخاب مناسب می‌تواند افراد را از به دام انداختن در تله‌هایی که می‌توانند هرگز وجود نداشته باشند، یاری دهد.

راهکارهایی برای از بین بردن زردی مبل پس از شستشو

پیش‌تر بیان کردیم که خشک نشدن صحیح مبل، عدم تخلیه درست آب از سرویس مبلمان، حساسیت دادن جنس پارچه برخی از مبل‌ها به مواد شوینده، استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده و واکنش‌دهنده با ساختار مبل، از دلایل زرد شدن مبلمان پس از شستشو هستند. راهکارهای متفاوتی برای از بین بردن این مشکل بزرگ وجود دارد. ما در این بخش این راه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

•    رساندن هوای کافی به مبل موردنظر

برخی از اوقات اگر مبل را در هوای تازه قرار دهید، این امکان وجود دارد تا زردی موجود در آن کم کم از بین برود.

•    استفاده از جوش شیرین

در گذشته بانوان خانه‌دار بهره‌های فراوانی از جوش شیرین می‌بردند. این ماده می‌تواند در مقیاس کم پس از ترکیب شدن با آب محلولی را حاصل کند که لکه‌بر است. کافی است با استفاده از برسی نرم مبل را آغشته به محلول موردنظر کنید. این احتمال وجود دارد که لکه زردی محو گردد.

•    بهره‌گیری از الکل

تجربه‌گران می‌گویند اگر مقدار کمی الکل را با آب محلول کنید، می‌توانید تأثیر زیادی از آن برای از بین بردن زردی مبل ببینید. این محلول را باید به صورت اسپری آرام و آهسته روی مبل استفاده کرد. همچنین می‌توان با یک پارچه آغشته به محلول بر سطح موردنظر کشید. کاربر باید توجه داشته باشد که استفاده نادرست از الکل می‌تواند  زیان بیشتری به بافت پارچه مبل رساند.

•    کمک گرفتن از بخارشو

انواع لکه‌های زردی مربوط به فرش و مبل می‌توانند با این وسیله درست شوند زیرا بخارشو مواد شوینده باقیمانده در پارچه مبل را از بین می‌برد. البته این دستگاه نیز ترفندهای مخصوص به خود را دارد و عدم استفاده صحیح از آن می‌تواند مشکل ایجاد کند. در این صورت نه تنها زردی مبل از بین نمی‌رود بلکه آسیب بیشتری نیز به آن می‌رسد.

•    شستشوی مجدد مبلمان

شاید بتوان گفت که بهترین روش برای از بین بردن زردی مبل شستشو شده، مبل شویی مجدد است. استفاده از مواد شوینده مرغوب و استاندارد، قادر است تا لکه زردی به وجود آمده در مبل را از بین ببرد.

 

روش های رفع زردی مبل بعد از شستن

 

بهترین و مؤثرترین روش برای از بین بردن زردی پس از شستشوی مبل

واضح و آشکار است که تمامی راهکارهای گفته شده مستلزم تجربه و تخصص برای اجرا هستند. اشخاصی که دچار چنین مشکلی شده‌اند، دلهره و اضطراب دارند. زیرا عدم اجرای درست هر یک از روش‌ها می‌تواند مبلمانی را که از قیمت بالایی برخوردار است، خراب و غیرقابل‌استفاده کند. بنابر این اگر می‌خواهید بهترین راهکار برای مرتفع کردن چنین چالشی را بشناسید، دقت کنید. از قدیم گفته‌اند کار را به کاردان بسپار. برای از بین بردن زردی مبل نیز بهتر است از متخصصان ماهر و آسیب‌شناس کاربلد این حوزه کمک گرفت. یک قالیشویی با تجربه راه حل از بین بردن دغدغه‌های مربوط به مبل زرد شده است.

نتیجه گیری

پس از تحقیق و صحبت درباره علل زردی مبل پس از شستشو و از بین بردن آن، به نتایج مهمی رسیدیم. بنابراین اگر قصد دارید از بهترین راهکار یعنی شستشوی مجدد مبل بهره برید، قالیشویی ابریشم اصل در خدمت شما است. این مجموعه که مناطق  تحت پوشش فراوانی در تهران و شهرری دارد، امکان تماس در هر ساعت از شبانه‌روز را برای کاربران خود مهیا کرده است. ابریشم اصل با استفاده از جدیدترین متدهای روز، عمل مبل شویی و قالیشویی را انجام می‌دهد. پس اگر خود یا یک قالیشویی بی‌تجربه مبلمان شما را زرد کرده است، با ما تماس بگیرید.